angelina JOLIE (los ángeles , 1975) |
L'ART DE
PROVOCAR Una dona que trenca i després provoca tot el que pot. La filla de Jon Voight ha fet mèrits en el món de les dones fatals. Dubtar dels seus llavis s'ha convertit en un esport al qual juguen les envejoses. No hi fa res! El resultat és excel·lent. No deixeu de veure: Jugando con la muerte, Jugando con el corazón, Inocencia interrumpida. |
cameron DIAZ (califòrnia, 1972) |
CONTINUA
SENT ÚNICA En sis anys aquesta rossa ha superat totes les proves imaginables: el cinema indie (Ella és única, Cómo ser John Malkovich), la comèdia romàntica (La boda de mi mejor amigo), la comèdia negra (Solamente se vive una vez), la comèdia bruta (Algo pasa con Mary, Very Bad Things)... No deixeu de veure: La máscara, Algo pasa con Mary. |
elizabeth BERKLEY (detroit, 1972) |
NO ÉS UNA
ROSSA QUALSEVOL Ha estat Oliver Stone qui ha recuperat per als nostres ulls i els sis sentits la criticada protagonista de Showgirls. A Un domingo cualquiera Berkley és la caríssima prostituta que, de llit en llit, al cap d'uns quants anys podria conèixer íntimament totes les plantilles dels equips de futbol americà. No deixeu de veure: Showgirls, Una rubia auténtica, Un domingo cualquiera. |
milla JOVOVICH (kiev, rusia, 1975) |
ENSALADA
RUSSA CALENTA Filla d'actriu, va deixar Rússia pels Estats Units per guanyar diners amb la moda i el cinema, i allà ens vàrem començar a fixar en ella per culpa de la postalera Regreso al lago azul, on intentava esborrar el record de Brooke Shields. L'exòtica i verda Milla no ha posat tantes excuses com Shields per ensenyar aquelles vergonyes que, com se sol dir, són virtuts. No deixeu de veure: El quinto elemento, Juana de Arco. |
beatriz RICO (avilés, asturias, 1976) |
AMB MOLTA
MARXA Va estar a punt de convertir-se en una Leticia Sabater més, si no hagués estat per la intervenció d'Antonio del Real i Fernando Fernán Gómez. Amb el primer va rodar Los hombres siempre mienten i Corazón loco. El venerable acadèmic la va despullar a la negríssima Pesadilla para un rico. Content amb l'experiència, ha tornat a comptar amb ella per al Lázaro de Tormes. No deixeu de veure: Los hombres siempre mienten, Palace, Corazón loco, Pesadilla para un rico. |
najwa NIMRI (pamplona, 1972) |
VEU DE
LLENÇOL Té una presència impactant i una veu estimulant que xiuxiueja les frases més terribles. Mig actriu, mig cantant, tota artista, a Abre los ojos i Los amantes del Círculo Polar. Com va dir Maruja Torres a propòsit de Bruce Springsteen, té veu de llit a mig fer. No deixeu de veure: Abre los ojos, Asfalto |
heather GRAHAM (wisconsin, 1970) |
SIMPÀTICAMENT
SEXI Si com a adolescent no es va menjar ni una rosca, ara la reclamen sense parar, com a estrella ambiciosa i sense manies (Boogie Nights, Bowfinger, El pícaro), heroïna d'alts vols (Perdidos en el espacio) o secundària amb frase o plànol inoblidable (La Sra. Parker i El círculo vicioso, Scream 2). Si el moviment del talent també es demostra caminant, Heather és una hipertalentosa amb talons o sense. Com es mou! No deixeu de veure: Batman Forever. |
jenny McCARTHY (chicago, 1972) |
LA
CONILLETA ESPAVILADA Antiga noia playboy reconvertida en actriu per obra de tres reis de la comèdia: John Landis, en l'absurda La familia Stupid, i la parella Trey Parker & Matt Stone, a BASEketball. No deixeu de veure: La familia Stupid, BASEketball, Scream 3. |
sophie MARCEUA (parís, 1966) |
NUA DAVANT
DEL MÓN Té fama d'haver posat el seu cos enter al servei dels melodrames d'Andrzej Zulawski o als d'Antonioni (Más allá de las nubes). No se la pot acusar de voler menjar-se Hollywood en un dia, perquè segueix amb l'altre peu a París i les mans a Polònia, d’on és el pare de la seva criatura. No deixeu de veure: Mes nuits sont plus belles que vos jours, Más allá de las nubes, Fanfan, A la luz del fuego. |
neve CAMPBELL (canadà, 1973) |
EL CRIT ÉS
BONIC És, des de fa anys, l'obscur objecte del desig del dolent de la saga Scream. A l’òrfena de la sèrie Cinco en familia, l'estrella a 54, la bruixa de Jóvenes y brujas, li fa por el nu, però del que no es va privar és de la rebolcada triangular amb Denise Richards i Matt Dillon a Juegos salvajes. Reprimida, d’acord. Tonta, no. No deixeu de veure: Scream 1, 2 i 3, Juegos salvajes, 54 |
denise RICHARDS (illinois, 1972) |
PURA
HUMITAT Sens dubte, la més hipersexualitzada estrella dels últims anys. El seu nas, se suposa que retocat, olora i rastreja els personatges canyosos*, i els seus pits, una altra meravella de la cirurgia, sempre estan apuntant a l'escàndol. No deixeu de veure: Starship Troopers, Juegos salvajes, El mundo nunca es suficiente, Muérete bonita. |
jennifer LOVE HEWITT (texas, 1979) |
LA NOIA DE
LA SAMARRETA AJUSTADA Una morena no gaire alta, ni gaire guapa que ha revolucionat els trets estètics dels adolescents americans. Els responsables dels pòsters de les seves pel·lícules la posen de costat, li afegeixen algun centímetre als pits i li ajusten més la samarreta. No deixeu de veure: Sé lo que hicisteis el último verano, Ya no puedo esperar. |
jennifer LOPEZ (nova york, 1970) |
ENCENENT PASSIONS El seu cul és el més famós de Hollywood, tot i que tenia més cul a Selena (vídeo) que en els seus videoclips d'ara. Estrella bastant consolidada del cinema, ídol de la cançó. Oliver Stone ha estat l'únic, de moment, que ha aconseguit baixar-li el vestit (Giro al infierno). No deixeu de veure: Anaconda, Giro al infierno, Un romance muy peligroso. |
mena SUVARI (nova york, 1978) |
PERVERSITAT Criada en una família amb molts de militars, molt aviat es va allistar a l'exèrcit de les jovenalles, que més que combatre s'entreguen a la procacitat pura i dura. A American Beauty és on ha aconseguit la seva cota més alta de perversió. No deixeu de veure: American Pie, American Beuaty |
thora BIRCH (los ángeles, 1982) |
LA NENA DE
MOLTS ULLS En les seves primeres pel·lícules només feia servir el nom, femenització del Déu venerat pels víkings, sense cognom. Dotze anys després dels seu debut en el cinema, el seu nom complet té el mateix prestigi que el de Kevin Spacey i Annette Bening. No deixeu de veure: American Beauty. |
elsa PATAKY (madrid, 1976) |
ADÉU A LA INNOCÈNCIA Estímul per al cinema espanyol, necessitat de físics no solament atractius, sinó també exuberants (90-60-88). El seu lema com a actriu és: no rendir-se mai, i davant les dificultats presentades pels altres, ser tossuda. No deixeu de veure: El arte de morir. |