CINEMA IETI
QUI-GON d'inspecció amb JAR JAR (15706 bytes)

El valor de la publicitat

Quan es parla de "La guerra de les galàxies" no solament es fa referència a una de les pel·lícules més populars de la història del cinema. També és el punt de partida d'un dels fenòmens que han transformat la industria cinematogràfica d'aquestes últimes dècades: el merchandising, la sèrie de productes relacionats amb la pel·lícula i que es posen a la venda aprofitant la seva tirada comercial. Les tres primeres pel·lícules estrenades varen recaptar als EUA 237.000 milions de pessetes. En concepte de merchandising (joguets, vídeos, videojocs, atraccions, samarretes, jocs de taula, etc.). George Lucas hi va guanyar tres vegades més.

A continuació un resum del primer resultat econòmic de "L'amenaça fantasma" (en milions de pessetes).

PEPSI: El 1997 Pepsi Co. va pagar 395.000 milions de pessetes pels drets exclusius de la promoció de la nova trilogia en totes les seves begudes refrescants i en els seus establiments de menjar ràpid.

HASBRO: Té la distribució de tots els joguets i ninots relacionats amb la sèrie. Valor de la transacció: 79.000 milions de royaltys per a Lucas.

BALLANTINE: L'editorial nord-americana té els drets editorials de les novel·les inspirades en la sèrie galàctica. Preu: 180 milions de pessetes.

LEGO: Llicència exclusiva de distribució de joguets educatius per a nens. Valor: 7.900 milions de pessetes.

LUCASFILM: Va gastar 18.170 milions en la producció del film, més uns miserables 1.000 milions en el llançament publicitari (un film d'aquest tipus requereix una inversió publicitària d'uns 4.700 milions).

 

JABBA the HUNT (2590 bytes)
Anterior    -   Continuar

 

Menú Especials

CINEMA IETI